עמוד הבית > סגנונות יוגה > אשטנגה יוגה
אשטנגה יוגה
מתרגלים רבים של אשטנגה יוגה מצאו בתרגול זה כלי בעל ערך רב לסיוע בתהליך הריפוי שלהם, 
במישור הנפשי ו/או הפיסי. כמו בכל תהליך ריפוי, עלינו להיאזר בסבלנות ולהיות נחושים. 
תנו לתרגול שלכם להבשיל לאורך זמן והפירות לבטח יופיעו.

 
מהי אשטנגה יוגה?
אשטנגה יוגה היא גישה עתיקה ואנרגטית לתרגול האת'הא יוגה (תרגול פיזי) המשלבת תרגול נשימה עם רצף תנוחות. רצף התנועה בשילוב הנשימה נקרא ויניאסה.
תרגול אשטנגה יוגה
התרגול מסייע להעצמת יעילות הלב, כלי הדם ומערכת הנשימה ומוסיף לתרגול איכות אירובית.
במהלך התרגול מופק חום פנימי בגוף המתבטא גם בהזעה, וזה בסדר גמור. 
החום מסייע לטיהור הגוף מרעלים ופסולת, מעצים פעולת מטבוליזם, בלוטת התריס, התארכות שרירים,
גמישות וסיבולת. 
בנוסף, נוצרת במישור המנטאלי צלילות תודעה תוך שחרור הגוף ממתח וממחשבות שמקורן לחץ ופחד.

סדרות אשטנגה יוגה
באשטנגה יוגה קיימות 6 סדרות לתרגול אסאנות (תנוחות יוגה). 
הסדרה הראשונה, אותה נתרגל, נקראת יוגה צ'יקיטסה ופירושה יוגה תרפיה. 
היא מכילה רצפים של אסאנות לחיזוק הגב, ליישור הגוף הפיזי, לאיזון וטיהור הגוף הפיזיולוגי, בונה כח וגמישות ועליה מתבסס התרגול כולו.
 
האסאנות באשטנגה יוגה מאורגנות ברצף שעוצב "ליישר" את הגוף ולחזק את מערכת העצבים. 
בתחילת השיעור – ברכות לשמש ותנוחות עמידה. בהמשך, הסדרה הראשונה (יוגה צ'יקיטסה) ולסיום סדרת התנוחות המסכמת.
 
 
למי אשטנגה יוגה מתאים?
למי שרוצה לאתגר את עצמו מבחינה מנטלית ופיזית. 
שיעור האשטנגה יוגה הוא השיעור הדינאמי ביותר במערכת השעות בסטודיו.
 
לצפייה במערכת השעות הקליקו כאן.


סטודיו ברח' יהודה הנשיא 39 הרצליה הצעירה
על גבול רמת השרון, נסיעה קצרה מכביש 531 לבאים מרעננה

לתאום התקשרו  052-5452020

יעל יצחקי, מתרגלת אשטנגה יוגה מסוף 2008
"האמת שההתחלה (כטיבן של התחלות) לא היתה פשוטה . הגעתי בלי שמץ של מושג למעט העובדה שאמרו לי שמדובר בתרגול דינמי יחסית ."טוב" אמרתי לעצמי "כמה כבר דינאמי זה יכול להיות.." אז הגעתי והיה קשה . לא הבנתי מה רוצים , הזעתי,ניסיתי להבין מה זה כל השמות האלו והבטתי בתמהון על רצף התנוחות ובעיקר על  המעברים החלקים שביניהן כאילו מדובר באיזה ריקוד מושלם שאין שמץ של סיכוי שאי פעם אצליח לבצע. אבל כיוון שהחלטתי והודעתי (לעצמי) שאני מתנסה פעמיים בשבוע במשך חודש לא היו לי הרבה ברירות.
בסוף החודש כבר הייתי שבויה ..
אז מכל הסגנונות למה דווקא אשטנגה ?
 אשטנגה עבורי היא התרגול האולטימטיבי. מצד אחד יש בו קצב ,הכל זז ודי מהר ומצד שני יש נשימות ,רצופות ,ספורות קבועות ( כשמצליחים) שמכניסות לתרגול איזשהו שקט פנימי למרות המאמץ הכרוך בו.
הסדרה הקבועה, שנלמדת עם הזמן  כמעט בעל פה מאפשרת לגוף להיכנס לאיזשהו רצף שכמעט אינו מצריך מאמץ מחשבתי, הגוף כאילו יודע בעצמו מה השלב הבא,מה צריך לעשות ומשחרר אותי במשך זמן התרגול להיות קשובה לעצמי ,כמעט ללא הנחיות .עם הזמן אני מצליחה לשים לב להבדלים,לזהות כיצד בכל תרגול הגוף מתנהג מעט אחרת ,משתנה לפי עונות השנה,זמן התרגול, התדירות והמצב רוח.
והדברים באמת משתנים...במידיי כמעט גבהתי באיזה שני סנטימטר לפחות שכן לפתע הגוו מזדקף וההליכה מישתנה . תועלות פיזיות נוספות מורגשות אף הן וביניהן גמישות והתחזקות של הגוף.
ומה עוד ? שכן בכל זאת לא מדובר באימון כושר  אז כן , יש עוד וכל אחד בקצב שלו ,ועם הזמן .לפעמים לא רואים כלום במשך המון זמן עד שפתאום נופל איזה אסימון ואתה מבין שבכל זאת יש משהו בכל הנשימות וההרפיות והשקט הזה... ופתאום אתה גם משתמש בזה , ככה , כאילו זה תמיד היה שם..(שוואסנה אצל רופא שיניים – מפחית חרדה , בדוק)
"המארז" הזה ,של הכל ביחד ,עושה את האשטנגה לתרגול המוצלח בעבורי."
 
  תרגול יוגה בים 27.7.17  
  סדנת זוגות בחג האהבה 4.8.17  
  סדנת עמידת ראש 28.7.17  
  סדנת תאי יוגה מסאז' לגב תחתון 28.8.17  
  חוות דעת Testimonials  
  עיסוי תאילנדי Thai Yoga Therapy  
  סגנונות יוגה
  תזונה ובריאות טבעית  
  גלריית תמונות
  קורס Yoga Adjustments למורים  
  יוגה לנשים בהריון ולאחר לידה  
  Office Yoga לארגונים  
  Yoga In English  
חדשות

פותח ע"י סופטמדיה בניית אתרים