עמוד הבית > חוות דעת Testimonials > חוות דעת מאתגרי יוגה קודמים

מחשבות וחוויות
מאתגרי היוגה הקודמים בסטודיו



עירית סלע
חוויות מאתגר היוגה:

האתגר שלי הוא לתרגל פעמיים בשבוע, לעומת תרגול יחיד (שזה המכסימום שהצלחתי לעשות בשלוש השנים האחרונות). בהריון הזה הרגשתי חלשה במיוחד, כבדה במיוחד ועייפה במיוחד, וקיוויתי שהמעבר לשני תרגולים בשבוע יחזק אותי וישפר לי את כאבי הגב. איזה כיף, זה קורה!

במשך שבועיים המשכתי להרגיש כבדה ו

מתנשפת כמו בחודשים האחרונים, אבל הנה בשבוע השלישי והרביעי - משהו התחדש. זה קרה במהלך אחד השיעורים, מתוך נשימה שמנחה את התנועה ואת התנוחה, התחילה להתממש לי אנרגיה (ממש מוחשית!) בגוף. במהלך התרגול זכיתי להרגיש את התחושה המרוממת שהגוף מחזיק את עצמו, ואפילו "נפלטה" לי קפיצה בסוף מחזור של ברכה לשמש, ביטוי של קלילות ושל כוח שלא חוויתי מאז תחילת ההריון. בשבאסנה של אותו התרגול הרגשתי את זרימת הפרנה לאורך ומסביב לגוף - מעין עליזות של החומר ושל הרוח.
לשמחתי האדירה, התחושה האנרגתית המשיכה גם אחרי השיעור ולאורך כל אותו היום (בניגוד גמור לשיעורים בתקופה שלפני זה, שהיו ממש גומרים אותי). 

וזה ממשיך! גם התרגולים העוקבים לוו בתחושה רגועה, וחזקה (יחסית): נשימה, מיקוד והתחזקות שמחוללים בי אנרגיה חדשה.

זה בדיוק מה שקיוויתי לו...
תודה, תודה, תודה :)
בתקווה להמשיך עם שני תרגולים בשבוע לנצח ;)
עירית



שרון צברי

לקראת היוגה challenge החלטתי להתמקד בנשימה, מתוך מחשבה כי תביא איתה מיקוד בתרגול ומחוצה לו.
הנשימה ״תפסה״ אותי עוד לפני. יש משהו מאוד מזכך,מחייה, מדויק וממריץ בנשימה ותרגילי הנשימה, בסוף השעור, מקפיצים את התרגול מבחינתי בכמה דרגות.
אני לא יודעת אם זאת הנשימה או התרגול הקבוע, קרוב לוודאי שהשילוב ביניהם, מסדרים אצלי את חלקי הפאזל של התרגול והחיים ו״מפילים״ אותם לאט לאט, כל פעם קצת, בדיוק למקום בו הם צריכים להיות.
על היוגה, התועלת והיתרונות שבה כבר נאמר הרבה וכמי שעושה את צעדיה הראשונים וכבר מכורה קשות אני מוצאת שמלבד היתרונות הפיזיים ויש המון, דווקא הפן הרוחני הוא זה שבא לידי ביטוי בכל ההיבטים, ביחוד מחוץ לתרגול.
אחרי שלושה שבועות של תרגול תוך מחשבה ושימת דגש על הנשימה, כל רגע מחדש (לא תמיד מצליח) אני מרגישה בהבדל, בעיקר מחוץ לתרגול.
 בתרגול, הדרך רק מתחילה. דרך עם עליות גבוהות (מאוד גבוהות) קצר הדף מלתאר את תחושת התרוממות הרוח שמלווה אותך בתרגול ונשארת הרבה אחריו.
דרך עם מורדות, שבילים נסתרים ומכשולים. דרך שכל יום מחדש אני אומרת תודה על שאני הולכת בה ומקווה שתהיה ארוכה.
אם רק אזכור לנשום מפעם לפעם...


 



רועי שטיין, אפריל 2012
לקראת ה Spring Yoga Challenge 2012

התחלתי יוגה לפני כשנה כדי לנסות ולהיפטר מכאבי גב מזדמנים. לאט לאט מצאתי את עצמי סובל יותר ויותר מהגב שהקרין על צורת ההליכה  והרגשתי ממש מוגבל. ולא שלא עשיתי ספורט בחיים שלי אבל אף פעם לא חשבתי יוגית... על הגוף והנפש. אולי מבחינתי זה הגיל אולי הגב אבל בסוף הגעתי לעדי ומאז אני משתחרר. קודם כל הפסקתי לפחד מלעשות תנועות יחסית חריגות. גם התחלתי להשתולל עם הילדים - לרוץ לקפוץ ליפול ולהקפיץ. חוויה. לאתגר שהציב לנו עדי החלטתי להיענות ולנסות להשתפר ביציבות שלי בחיים. לעמוד על רגל אחת או על הראש ולא להרגיש כמו לולב... בהצלחה לכולנו


 



נעמה גפני ליפשיץ, אפריל 2012
לקראת ה Spring Yoga Challenge 2012

בשנה שעברה מה שקיבלתי היה בעיקר פוקוס.
מכיוון שרק התחלתי את אימוני היוגה, הגברת התרגולים עזרה לי להגביר את המיומנות הבסיסית ולהחדיר את היוגה לחיים שלי.
אני מאמינה שאם לא הייתי עושה את זה, לא הייתי מצליחה לדבוק בתרגולים, כי זה דורש הרבה מחויבות שלי ושל הסביבה.
האתגר נתן לי אפשרות להציב לעצמי יעדים ברי השגה ועם זאת לספק את המסגרת התומכת כדי לאפשר להתמיד.
האתגר גם נתן לי תחושת שייכות לסטודיו בידיעה שאני חלק ממשהו גדול יותר ולא רק מקבוצה של אנשים שמתאמנים זה לצד זה.
ואפילו קצת קינאתי באלה שסיימו אל האתגר בריטריט... אז ברור שהלכתי לריטריט הבא שהתקיים :)

אני חושבת שהחוויה הזו בשנה שעברה הבהירה לי עד כמה יש בידי את היכולת באמת לשנות דברים בחיים שלי, ולכן החלטתי השנה להתחיל כבר עכשיו. מצאתי את עצמי מחכה שכבר יתחיל האתגר, כי אני זקוקה לפוקוס הזה עכשיו. ואז חשבתי על זה שמכיוון שזו אני מול עצמי, אני יכולה להתחיל כבר מחר ולא בהכרח בתאריך שעדי קבע.
אז הצבתי יעדים ויצאית לדרך, מאתגרת בגלל החגים וכל האירועים של השבועות שהיו ויהיו.


 



נאוה ארנן, אפריל 2012
לקראת ה Spring Yoga Challenge 2012

בשנה שעברה, כשעדי התחיל לדבר על ה"אתגר", תהיתי איך אוכל להכניס שיעור יוגה נוסף בשבוע.
אבל - כשההזדמנות קוראת לך, אתה חייב להענות!
נכנסתי מהר לשיגרה של 3 פעמים בשבוע, וראיתי תוצאות......
ראשית, גלי החום (מה לעשות, גם כאלה יש!) פחתו באופן דרמטי.
שנית, הרגשתי שיש לי יותר מרץ, באופן כללי.
ושלישית - פשוט הרגשתי יותר טוב.
זה היה אתגר מעניין, שמוכיח שאנחנו אכן מנצלים רק שבריר קטן של היכולות שלנו (המנטליות והפיזיות).
עכשיו אני עם הפנים קדימה לאתגר הבא!
תודה לך, עדי, שאתה ממשיך לאתגר את הגמישות שלי!
נאוה


 



יעל יצחקי, אפריל 2012
לקראת ה Spring Yoga Challenge 2012

קצת מחוויות השנה שעברה (Spring Yoga Challenge 2011) ‏- במשך תקופה ארוכה הרגשתי שעל מנת לעשות עוד ‏"קפיצה קטנה" או אולי " צלילה נוספת" בעולם היוגה אני צריכה לתרגל יותר. אבל לא מצאתי את הזמן, תמיד משהו לא הסתדר ונשארתי עם ההרגשה. הצ'אלנג היה עבורי הזדמנות מתבקשת. במשך חודש התחייבתי ביני לביני (והאמת גם על גבי הלוח הצהוב כך שמבחינתי מה שרשום מחייב...) להגיע פעם נוספת בשבוע לסטודיו. להגיד שזה פשוט? לא, זה לא היה, סדר היום שלי      (ואני מניחה ששל רוב האנשים) צפוף, לחוץ ומדוד אבל, בכל זאת ,אמרתי לעצמי.. מדובר בסה"כ בעוד 4 תרגולים החודש...ובעודי אומרת 4 מה שנשמע אולי מעט ...אבל מסתבר כמשמעותי ביותר. החל מאמצע החודש בהחלט יכולתי להרגיש את החיוניות והעוצמה של התרגולים ובסוף החודש ההרגשה היתה שהצלילה/קפיצה אכן קרתה.
עוד שתי מילים על הצ'אלנג - בסטודיו יש  אווירה שונה מעט סביב הצ'אלנג והתרגול, משהו בכל אחד שהחליט לעצמו ובקבוצה ככלל שמתרגלת מתבלים את היומיום והופכים את החודש הזה לחוויה אחרת במחזור התרגול השנתי.


 



יגאל עמית, אפריל 2011
מה קיבלתי מלימוד היוגה?
לקראת ה Spring Yoga Challenge הבא עלינו לטובה (במאי 2011) ובחירת המטרה שאני מבקש להשיג במסגרת זו רציתי לספר על מה שקיבלתי מלימודי היוגה ואיזה שינוי היה ליוגה על חיי.
קודם כל ואולי הכי מוחשי ומיידי הוא המימד הפיזי: הגמישות גדלה, טווח התנועה של אברי הגוף התרחב, הכוח התגבר, שיווי המשקל השתפר, תיאום התנועות טוב יותר. כפועל יוצא מהתרגול השתפרה איכות החיים: כאבי הגב והברכים פחתו ותחושת החיוניות עלתה. גם דברים פחות מוחשיים כמו תנועתיות ודינמיות של הגוף השתפרו. בנוסף אימוני היוגה "פיצו" על מתחים ועומסים שנבעו מעיסוקים ותחביבים אחרים (כגון עבודה משרדית, רכיבה על אופניים, טיולים וכו'), ואיפשר להנות מהם במנות גדושות יותר.
ברובד עמוק יותר היוגה העלתה את המודעות שלי לגוף. למדתי "להקשיב" לגוף, לדעת מתי אני עיף, ומתי (ואיך) להרפות. למדתי "לזרום" עם הגוף ולא להילחם בו אלא להתאים את רמת המאמץ לרמת האנגיה שהבאתי לתרגול. הלימוד הזה שימושי לא רק בזמן שיעורי היוגה, למדתי להרגע ע"י נשימה עמוקה, להפחית מאמץ באמצעות ריכוז ונשימה סדירה, להפחית כאבי גב ע"י כפיפה טובה לפנים, ולהנות "מכאן ועכשיו" בהרבה פעילויות אחרות.
ביוגה מלמדים שאין יעדים לכבוש ואין צורך להשיג, והאווירה בסטודיו הינה מקבלת ונינוחה:  "כל אחד כפי יכולתו וכפי שהגיע היום לתרגול". באופן מוזר הגישה הזו גרמה לכך שזה זמן מה אני מתרגל בתחושה של שיפור מתמיד (שיפור איטי, בכל פעם גבול אחר מוזז רק קצת, אבל מתמיד). זו הרגשה מאד חיובית ואופטימית המשליכה על התרגול, החיים והבטחון העצמי בכלל.
למי ששוקל אם להתנסות ביוגה אני מציע להתחיל "בקטן": להנות מתרגול המועבר ע"י מדריכים מעולים (במיוחד עדי וגבי המצוינים הן ברמה המקצועית והן ביכולתם להדריך), פעם או פעמיים (עדיף פעמיים) בשבוע. התרגול יביא לשיפור די מהיר במימד הפיזי. ואם תבואו עם לב פתוח אולי תהיינה גם תועלות נוספות.

  ריטריט של יוגה ומודעות במדבר 12-15/12/18  
  קורס יסודות היוגה החל מה-24.12.18  
  חוות דעת Testimonials
  מורים בסטודיו  
  סגנונות יוגה
  תזונה ובריאות טבעית
  גלריית תמונות
  קורס Yoga Adjustments למורים  
  יוגה לנשים בהריון ולאחר לידה  
  Office Yoga לארגונים  
  Yoga In English  
חדשות
החלפות קרובות
החלפות קרובות

שימו לב!
החל מיום רביעי 17.10
שיעור ויניאסה עם מיכל
ב-20:30 - מבוטל!

פותח ע"י סופטמדיה בניית אתרים