עמוד הבית > תזונה ובריאות טבעית > חומרי עיון
ספרות מומלצת, סרט ואתר:

1. הרעלה עצמית (מתורגם לעברית), ג'ון טילדן   Toxemia Explained, John Tilden

2. Food Combining Made Easy, Herbert M. Shelton

3. The Science and Fine Art of Food and Nutrition, Herbert M. Shelton

4. The Science and Fine Art of Natural Hygiene, Herbert M. Shelton

5. תזונת האדם ובריאותו, יצחק בן אורי

6. Nature Cure, Henry Lindlahr

7. 80/10/10, Dr. Douglas Graham

8. סרט   Forks Over Knives, forksoverknives.com

9. האתר בסוד הדברים של הרב יובל הכהן אשרוב, besodh.com

 

10 הדיברות לחיים בריאים

 

1. לעסו את האוכל ביסודיות

תהליך העיכול מתחיל כבר בפה. ככל שנקדיש יותר זמן בלעיסת האוכל כך נשפר את תהליך העיכול ונקל על האיברים הפנימיים לעשות את עבודתם. מזון שאינו מפורק כראוי לפני שנכנס לוושט עלול להישאר בלתי מפורק לזמן מה ולגרום לגזים ועוד דברים לא נעימים...

כמו כן, לעיסה יסודית משמעה אכילה איטית. מאחר ולוקח לנו 20 דקות לפתח שובע, ככל שנאכל יותר לאט, כך גם נאכל פחות על מנת לשבוע ונמנע מאכילת יתר. המלצתנו ליישום עצה זו היא פשוט להניח את המזלג בין ביס לביס, כך תאכלו לאט יותר, בריא יותר וברוגע.

2. אל תשתו בזמן שאתם אוכלים
הקליקו כאן לקטע בנושא מתוך ספר של ד"ר הרברט שלטון, אבי תורת ההיגיינה הטבעית. 
 

3. התחילו את הבוקר עם פירות (המזון הכי בריא שיש)

 

 

4. אל תשלבו חלבון עם עמילן

הקליקו כאן לצפייה בסרטון של הרב יובל הכהן אשרוב שמסביר על ההשפעות של צירופי מזון לא נכונים. 
 

5. סיימו לאכול 3 שעות לפני השינה

הנה מה שכותב יצחק בן אורי בספרו ״תזונת האדם ובריאותו״ בנושא:
״בדיון על ארוחת ערב צריך להביא בחשבון, שהאדם המודרני מאריך את יומו והולך לישון כשלוש עד חמש שעות לאחר שקיעת השמש. יש להניח, שלפי השעון הביולוגי של הגוף, אנו זקוקים לשעות מנוחה (שהן בעיקר שעות שינה) באורך זמן גדול יותר מכפי שהוא קיים בתקופתנו. האדם אינו טורף ופעילותו צריכה להיות בעיקר באור היום. כל פעילות גופנית המתבצעת לאחר השקיעה, יוצרת עומס על מערכות שונות של הגוף. במיוחד על הלב, על מערכת העצבים ועל המערכת ההורמונלית. גם אכילה היא פעולה הדורשת מאמץ מצד המערכות האלה. אנו יודעים שאכילה מגבירה את הדופק, מעלה את לחץ הדם, מגבירה את כמות הזיעה ומפעילה מערכות פיזיולוגיות וכימיות שונות. משום כך היה זה נכון מצידנו שלא לאכול כלל בשעות החשיכה. כך היינו מסתפקים בארוחת צהריים מלאה ובארוחת ערב קלה המכילה בעיקר פירות, כדי שלא להעמיס עבודה מאומצת על הלב ועל מערכות אחרות...
כאשר מוותרים על ארוחת ערב, נוצר מצב שהמזון המצוי במעיים מארוחת הצהריים מנוצל באופן יותר מושלם. יחד עם זאת, צריך להכיר בעובדה, שמרבית בני האדם נמצאים בימינו במתח, המתיש את כוחנו ומבזבז אנרגיה בקצב מהיר. אנו זקוקים איפוא למזון שיוכל לספק לנו את האנרגיה - ומצד שני שלא יעייף אותנו, שלא יגרום לעליית פעימות הלב או לחץ הדם ושלא יפריע לנו בשנתנו. המסקנה המתבקשת היא - לאכול אך ורק פירות״

6. אל תעשו פעילות גופנית לאחר אכילה

7. אל תפריזו במתוקים - יש עוד חוויות מתוקות בחיים חוץ מחפיסת שוקולד

8. הוסיפו נבטוטים לתפריט כדי לטעום חיוניות וצמיחה

9. אל תפתחו את המקרר כשאתם עצובים או משועממים במקום זה, התקשרו לחבר

10. אל תכניסו הביתה מזון מעובד - מזון שבא מהאדמה מחייה את הגוף, מזון שבא ממפעל הורס אותו

[לקוח מ״אילמה״ - מכללה לרפואה משלימה ברוח היהדות]
 

שילובי פירות

 

Eat sub-acid fruits with either acid or sweet fruits.

Do not combine acid fruits with sweet fruits.

Acid fruits: Citrus, Pineapple, Strawberries, Pomegranates, Sour apples, Sour grapes, Sour peaches, Sour plums, Sour cherries, Kiwi.

Sub-Acid fruits: sweet Apples, sweet Peaches, sweet Cherries, sub-acid Grapes, Pears, Papayas, Mangos, Apricots, sweet Plums, Cherimoyas, fresh Figs, Blueberries, Raspberries, Blackberries.

Sweet fruits: Bananas, Persimmons, Thompson Grapes, Muscat Grapes, all sweet Grapes, all dried fruit.   

Melons: Eat melons alone. 

*Do not combine vegetables, proteins or starches with fruits.

*Nuts with Citrus fruits is a fair combination.

*Lettuce and celery with fruit is a good combinatio

 
  ריטריט של יוגה ומודעות במדבר 12-15/12/18  
  קורס אשטנגה ויניאסה יוגה החל מה-25/26.12.18  
  קורס Yoga Adjustments למורים החל מה-24.12.18  
  קורס יסודות היוגה החל מה-24.12.18  
  סדנת עמידת ראש 19.1.19  
  סדנת Thai Yoga Massage בזוגות לכבוד חג האהבה 16.2.19  
  חוות דעת Testimonials
  מורים בסטודיו  
  סגנונות יוגה
  תזונה ובריאות טבעית
  גלריית תמונות
  יוגה לנשים בהריון ולאחר לידה  
  Office Yoga לארגונים  
  Yoga In English  
חדשות

פותח ע"י סופטמדיה בניית אתרים